TEMEL ESASLAR
1- İnsan
dünyaya Allah’a kul olmak üzere gelmiştir. Yani; hayatın manası,
yaratılışın gayesi, insan oğlunun başkasına değil, Yaratanına kul
olmasıdır.
2- Tevhid
akıdesine sahip olması; yani, Allah’ın birliği inancına sahip
olması; “Allah birdir, eşi ve benzeri yoktur...” diyecek ve bu
hakikata inanacaktır ve inanmalıdır.
3- Allah’a kul olmanın ölçüsü dindir.
4- Din; Allah
tarafından gönderilmiş öyle bir kanundur ki, hayatın her safhasına
hükmeder. Yani, insanın bütün söz, fiil ve hareketleri hakkında, başka
bir ifade ile; fert, aile, cemiyet ve devletle ilgili ne kadar mesele
varsa, hepsi hakkında müeyyide getirmiş ve hükme bağlamıştır. İslam;
insanın tuvalete girip çıkmasından tutunda devletin kuruluş ve icraatına
kadar; kadınların ayak patırdılarından tutun da devletler arası hukuka
kadar müeyyideler koymuş ve hükme bağlamıştır.
5- İslam Dini,
ilk insan ve ilk peygamber Hz. Ademle başlamış, bütün peygamberler
tarafından tebliğ edilmiş, ve son peygamber Hz. Muhammed (s.a.v.)le son
ve kemal şeklini bulmuştur.
6- Din, başlıca
dört bölümden ibarettir: İtikad, ibadet, muamelat (yani; dünya ve devlet
işleri..) ve ukubat (yani, ceza işleri..).
7- İslam’da
din-devlet ayırımı yoktur. “Din ayrı, devlet ayrıdır” sözü küfür ve
kafir sözüdür.
8- İslam’da
siyaset vardır. Hatta İslam’ın her hükmü siyasetle
ilgilidir... Çünkü:
9- İslam hem din
hem devlettir; heın hayat hem nizamdır; hem inanç hem hukuktur; hem
merhamet hem cezadır; hem mushaf hem kılıçtır...
10- Devlet, dinin
bölünmez bir parçasıdır; dini devletten, devleti dinden ayırırsanız, din
devletsiz kalır, devlet de dinsiz olur.
11- Hakimiyyet,
yani kanun koyma yetkisi,
إِنِ الْحُكْمُ إِلاَّ لِلّهِ
demenin bir parçası olup kayıtsız ve şartsız Allah’ındır ve O’na
mahsustur. Buna binaen, “Hakimiyyet kayıtsız ve şartsız milletindir”
sözü küfür ve kâfir sözüdür.
12- Kanun koyma
yetkisini Allah’tan başkasında görmek demek, onu Allah’ın yerine koymak
demektir. Dolayısıyla şirktir, putperestliktir.
13- Müslüman bir
milletin devleti müslüman olacaktır.
14- Bir devletin
müslüman olması için, anayasası Kur’an olacaktır.
15- Anayasası
Kur’an olmayan bir devlet küfür ve kafır devletidir.
16- Şeriat, umumi
manada İslam demektir, Kur’an demektir.
17- İslam Dini
laik düzenle hağdaşmaz.
18- Bnnları
söylemiyenler Allah’ın lanetine uğrarlar. |